Deregulacyjna ustawa, uwalniająca niektóre zawody, w tym agenta nieruchomości, wskazuje jasno: od 1 stycznia 2014 roku, każda osoba fizyczna może otworzyć biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Otwiera to nowe możliwości przed osobami, które nie posiadają wyższego wykształcenia.
Agencję nieruchomości można zarejestrować jako:
- działalność gospodarcza, prowadzona przez osobę fizyczną wpisaną do CEIDG,
- spółkę kapitałową,
- spółkę osobową (bez spółek partnerskich),
- spółdzielnię.
Początkowo najlepiej jest skorzystać z formy działalności gospodarczej, prowadzonej przez osobę fizyczna, wpisaną do CEIDG, ponieważ taka forma wytwarza najmniej kosztów. Jest to bardzo ważne na początku funkcjonowania firmy, kiedy nowe biuro dopiero wchodzi na rynek, a każdy grosz się liczy. Aby dokonać wszelkich formalności, jak w przypadku każdej innej działalności, należy udać się do Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Pomimo braku jakichkolwiek wymagań do prowadzenia tego typu działalności, dobrze jest być osobą zorientowaną w temacie. Jeśli osoba, która otwiera nowe biuro nieruchomości nie posiada kierunkowego wykształcenia, ani praktyki, powinna zatrudnić osobę, która ma przygotowanie merytoryczne. Nie jest to konieczne, ale bez odpowiedniej wiedzy nikt nie odniesie sukcesu w danej branży.
Przed przystąpieniem do działania dobrze jest sporządzić porządny biznesplan. Należy w nim uwzględnić:
- badanie rynku,
- lokalizację biura,
- sposób w jaki klienci będą mogli się rejestrować,
- szacunek kosztów,
- przewidywane zyski,
- konieczną reklamę,
- sposoby rozwoju firmy.
Najważniejszym punktem na samym początku działalności jest dobra reklama. Bez niej klienci nie trafią do nowego biura nieruchomości, baza będzie pusta, a działalność szybko upadnie. By przetrwać trzeba szybko i dynamicznie wskoczyć na rynek, przyciągając jak największą ilość klientów. Dlatego ważne jest, by dobrze zaplanować działania marketingowe i nie bać się na początku dobrze zainwestować w ten obszar. Jeśli dysponuje się większą sumą pieniędzy, warto jest zastanowić się nad skorzystaniem z usług agencji reklamowej, która profesjonalnie poprowadzi cały marketing.
Alternatywnym rozwiązaniem jest otworzenie biura nieruchomości na zasadach franczyzy dużych, znanych marek. Jest to doskonały sposób na wdrożenie się do zawodu. Duże biura nieruchomości, które oferują podjęcie tego typu współpracy, przekazują swoim nowym partnerom wiedzę, metody szkolenia, nowoczesne programy komputerowe oraz własne standardy itd. Osoba decydująca się na taką formę działalności pracując zdobywa cenną wiedzę od największych gigantów na tym rynku.
Uwolnienie zawodu agenta nieruchomości to nowe możliwości dla wielu osób marzących o własnym biznesie. Trzeba jednak pamiętać, że rynek nieruchomości jest przepełniony ofertami, biur jest bardzo dużo, a klientów mało. Dlatego, mimo braku obowiązku, warto jest inwestować w wykwalifikowanych pracowników, których wiedza może okazać się kluczem do sukcesu.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz